“သင့္မွာ 9E\1000 ေက်ာ္ကားရွိသလား။ ဒီလိုကားမ်ဳိး စီးေနတဲ့အတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ မေကာင္းပါဘူး

Written by - မာန္သူရွိန္၊ ဟိန္းမင္းလတ္

အရင္အစိုးရ လက္ထက္မွာ ကားေတြက ခ႐ုိနီတစ္စုပဲ တင္သြင္းခြင့္ရၿပီး ကားေဈးကြက္ကလည္း သိန္းေထာင္နဲ႔ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ရွိခဲ့ပါတယ္။ အစိုးရသစ္ေျပာင္းလိုက္တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး ကားတင္သြင္းခြင့္ေတြ ေပးလိုက္တာခုဆိုရင္ အစီးေရေလးသိန္းနီးပါးေလာက္အထိ တင္သြင္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ကားတင္သြင္းမႈကေန အစိုးရဟာ Custom Duty နဲ႔ ကုန္သြယ္ခြန္အတြက္ ေဒၚလာတစ္ဘီလ်ံ နီးပါးရခဲ့ပါတယ္။ ကညနယာဥ္ မွတ္ပံုတင္ေၾကးက ေဒၚလာတစ္ဘီလ်ံနီးပါး ရခဲ့ပါတယ္။ စုစုေပါင္း အနည္းဆံုး ႏွစ္ဘီလ်ံနီးပါး ရပါတယ္။ ကားအစီးေရ စုစုေပါင္း ေလးသိန္းနီးပါး သြင္းခဲ့တယ္။ ကားတင္သြင္းတဲ့သူ အမ်ားစုက သာမန္တစ္ဦးခ်င္း တင္သြင္းသူနဲ႔ ကားတင္သြင္းတဲ့ လုပ္ငန္းနဲ႔ လုပ္ကိုင္သူေတြ အမ်ားစုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Brand New ကားေတြမပါဘဲနဲ႔ သာမန္ Used ကားေတြ သြင္းတဲ့သူေတြက သာမန္စီးပြားေရး သမားေတြပါပဲ။ အခြင့္အေရး ရရွိတဲ့သူေတြ မဟုတ္ဘူး။ အခြင့္ေရးရရွိတဲ့ ခ႐ုိနီေတြကအခု တန္ဖိုးျမင့္ Brand New ကားေတြ တင္သြင္းလာၾကတယ္။
Brand New ကားေတြ သြင္းတယ္ဆိုေပမယ့္ ခ႐ိုနီအခ်ဳိ႕က အမ်ားနည္းတူ အခြန္မေဆာင္ဘဲ သြင္းလာတဲ့ စုန္းျပဴးကားေတြ ပါလာၾကတယ္။
ကားအစီးေရ ေလးသိန္းနီးပါးထဲမွာ ထူးျခားထင္ရွားၿပီးေတာ့ စုန္းျပဴးအျဖစ္ ပါလာတာကေတာ့ 9E\1000 ေက်ာ္ဆိုတဲ့ နံပါတ္နဲ႔ ကားအစီး တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကားေတြက သူမ်ားေတြလို အခြန္ေပးသြင္းၿပီး အခြန္ေဆာင္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါမစ္ ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး တင္သြင္းခဲ့တဲ့ ကားေတြျဖစ္တယ္။
ခြင့္ျပဳေပးတာကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းပါပဲ။ ဒီဇင္ဘာ ၂၁ ရက္ က MPC မွာျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အစည္းအေဝးတစ္ရပ္ အၿပီးမွာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက သတင္းေထာက္ေတြကို ကားပါမစ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေၾကညာခ်က္တစ္ရပ္ကို ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေၾကညာခ်က္မွာ ဦးေအာင္မင္းက ကားပါမစ္လို႔ မသံုးစြဲခဲ့ဘဲ ကားမွတ္ပံုတင္ေပးျခင္းဆိုၿပီး ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဦးေအာင္မင္းက ကားလိုင္စင္ေတြကို သမၼတေပးခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အစိုးရအဖြဲ႕ကိုယ္စား ၎ကိုယ္တိုင္က ေပးခဲ့တာပါလို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဦးေအာင္မင္းရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္အရ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြအတြက္ အခြန္မဲ့ကား ၃၇ဝ၊ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြ စီးဖို႔အတြက္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၆ဝ အခြန္ေဆာင္ ၇၄ဝ စီး၊ စုစုေပါင္း အစီး ၁၁၁ဝ လိုင္စင္ထုတ္ေပးၿပီး ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတြကို အစီးေရ ၁၁၁ဝ လိုင္စင္ထုတ္ေပးခဲ့တယ္လို႔ ဦးေအာင္မင္းက ေျပာၾကားခဲ့တာပါ။ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန (က.ည.န)မွာ စံုစမ္းၾကည့္တဲ့အခါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပါမစ္ေတြအတြက္ ကားအစီးေရ သံုးေထာင္စာ နံပါတ္ခ်န္ထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ခ်န္ထားတဲ့နံပါတ္က 9E\1000 ေက်ာ္ (စတင္စဥ္က ၉င/၁ဝဝဝ ေက်ာ္) ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားေတြကုိ ပါမစ္ေပးတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဖြဲ႕ေတြဆီက ပြဲစားနဲ႔ခ႐ိုနီတခ်ဳိ႕က သိန္း ၅ဝဝ ကေန သိန္း ၁၅ဝဝ ေပးဝယ္ခဲ့ၾကတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဖြဲ႕ေတြက ပါမစ္တစ္ေစာင္မွ က်ပ္သိန္း ၅ဝဝ ကေန ၁၅ဝဝ ၾကားပဲရခဲ့ေပမယ့္ ပြဲစားနဲ႔ ခ႐ိုနီေတြကေတာ့ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္အခ်က္ကို အျပည့္အဝအသံုးခ်ၿပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသိန္းေလာက္အထိ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ကားေတြကိုပါ အခြန္လြတ္နဲ႔ သြင္းခဲ့ၾကတာပါ။
ဧရာဝတီသတင္းဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပခ်က္အရဆိုရင္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာေတာင္ အစီးေရ နည္းနည္းပဲရွိႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီမွာသြင္းတာက RollsRoycePhantom လို ကားမ်ဳိး အစီးေရ ၄ဝ ေက်ာ္ပါတယ္။ Ferrari က ၁ဝ စီး၊ Lamborghini က ၁ဝ စီးပါတယ္။
Phantom ကားဆို တကယ္သတ္မွတ္ခ်က္က ျပည္ပမွာ ေဒၚလာငါးသိန္းဝန္းက်င္ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစိုးရကဒီမွာ CIF သတ္မွတ္လုိက္တာက Phantom ကို ေဒၚလာေလးသိန္းခြဲပဲ သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ Phantom လို ကားတစ္စီးကို အစိုးရကသတ္မွတ္တဲ့ CIF အေမရိကန္ေဒၚလာ ေလးသိန္းခြဲႏႈန္းနဲ႕ အခြန္ေပးေဆာင္ၿပီး တင္သြင္းမယ္ဆိုရင္ အခြန္အရပ္ရပ္ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၇၇ဝဝ ဝန္းက်င္က်သင့္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခြန္ေဆာင္ၿပီး ကားတစ္စီးတန္ဖိုးဟာ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၁၂ဝဝဝ ဝန္းက်င္အထိ က်သင့္မွာျဖစ္ပါတယ္။ Phantom လို ကားတစ္စီးကို ျပည္ပကေဈးႏႈန္းအတိုင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသိန္းႏႈန္းနဲ႔ အခြန္ေပးေဆာင္ၿပီး တင္သြင္းမယ္ဆိုရင္ အခြန္အရပ္ရပ္ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၈၅ဝဝ ဝန္းက်င္က်သင့္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခြန္ေဆာင္ၿပီး ကားတစ္စီးတန္ဖိုးဟာ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၁၃ဝဝဝ ဝန္းက်င္အထိ က်သင့္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။Phantom လို ကားတစ္စီးကို အစိုးရက သတ္မွတ္တဲ့ CIF အေမရိကန္ေဒၚလာ ေလးသိန္းခြဲႏႈန္းနဲ႕ အခြန္အရပ္ရပ္ ကင္းလြတ္ခြင့္ ပါမစ္ဆိုရင္ ဝယ္ယူတင္သြင္းသူက အခြန္ေငြ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၇၇ဝဝ ေက်ာ္ သက္သာသြားၿပီး ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြကေတာ့ မ်ားစြာနစ္နာခဲ့ရပါတယ္။ သူတို႕က Phantom ကို စုစုေပါင္းသိန္း ၇ဝဝဝ နီးပါးနဲ႔ ဝယ္ယူစီးနင္းခြင့္ ရၾကပါတယ္။ အခုတကယ္လို႔သာ သူတို႔ဝယ္ယူတင္သြင္းမယ္ဆိုရင္ ကားမူရင္းတန္ဖိုးက ေဒၚလာငါးသိန္းရယ္ က်ပ္သိန္း ၈၅ဝဝ နဲ႔ဆိုေတာ့ စုစုေပါင္းက်ပ္သိန္း ၁၃၅ဝဝ က်သင့္ပါမယ္။ ဒီေတာ့ျပည္သူေတြကိုေပးရတဲ့ ျပည္သူ႔ဘ႑ာထဲကေန ကားတစ္စီးကို သိန္း ၇ဝဝဝ ေက်ာ္ သက္သာေတာ့ ကားအစီး ၄ဝ ဆို စုစုေပါင္းျမန္မာက်ပ္ေငြနဲ႔ တြက္ရင္ အခြန္အရပ္ရပ္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၃ဝဝဝဝ ေက်ာ္အထိ နစ္နာသြားခဲ့ရတာပါ။
Lamborghini ဆိုရင္လည္း သူတို႔သတ္မွတ္တာ ေဒၚလာသံုးသိန္း။ သူတို႔သတ္မွတ္ေပးတဲ့ ေဒၚလာသံုးသိန္းနဲ႔ တြက္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ တစ္စီးကို အခြန္ခ်ည္းပဲသီးသန္႔ က်ပ္သိန္း ၅၁ဝဝ နီးပါးေလာက္ေဆာင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တခ်ဳိ႕ Lamborghini ေတြက ေဒၚလာတစ္သန္းေက်ာ္ တန္ေတြပါတယ္။ အခုျမန္မာကိုတင္ပို႔တဲ့ Lamborghini ေတြက ေဒၚလာသံုးသိန္းတန္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ Avantador ေတြမဟုတ္ဘူး။ ေဒၚလာတစ္သန္းေက်ာ္ တန္သာဆိုရင္ အခြန္ေငြဘယ္ေလာက္ နစ္နာသြားမလဲ။
ဒီကားေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားေတြ ရသြားတာ ပါမစ္တစ္ေစာင္မွ က်ပ္သိန္း ၅ဝဝ ေန အမ်ားဆံုး ၁၅ဝဝ အထိ ပဲရခဲ့တာပါ။
အစီးတစ္ေထာင္ဝန္းက်င္လို႔ ဆိုေပမယ့္ တန္ဖိုးအင္မတန္ႀကီးတဲ့ကား၊ ထုိင္းမွာေတာင္ရွားပါးတဲ့ ကားအမ်ဳိးအစားေတြကို အမ်ားအျပား အခြန္လြတ္နဲ႔ သြင္းခဲ့ၾကလို႔ ဒီ 9E အစီး ၁ဝဝဝ တည္းနဲ႔တင္ ႏိုင္ငံက နစ္နာသြားတဲ့ အခြန္ပမာဏဟာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၃ဝဝ ေလာက္အထိ ရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဒီအခြန္ေငြပမာဏဟာ အမ်ားျပည္သူ ကားအစီး ေလးသိန္းဝန္းက်င္ကေနရတဲ့ အခြန္ပမာဏ စုစုေပါင္းရဲ႕ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ဝန္းက်င္အထိ ရွိပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ၾကားထဲမွာ အျမတ္ရရွိသြားတဲ့သူေတြက ဘယ္သူေတြလဲဆိုေတာ့ ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးကားေတြကို ဝယ္ေရာင္းလုပ္တဲ့ သူေတြပါပဲ။
ဒီကားေတြကို ဘယ္သူေတြတင္သြင္းတာလဲ ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္က ခ႐ုိနီႀကီးေတြ၊ သူတို႔နဲ႔ အဆက္အႏြယ္ေတြ၊ အရင္အစိုးရလက္ထက္က ကားဝယ္ေရာင္း လုပ္တဲ့သူေတြပါပဲ။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ကားအေရာင္းအဝယ္ လုပ္ေနတဲ့သူေတြ မဟုတ္ဘူး။ အရင္အစိုးရလက္ထက္က ကားပါမစ္နဲ႔ လုပ္စားခဲ့တဲ့သူေတြ။ ေနာက္ဝယ္တဲ့သူေတြ အားလံုးက ခ႐ုိနီႀကီးေတြ။ အခုအစိုးရနဲ႔ ယခင္အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္အခ်ဳိ႕ရဲ႕ သားသမီးေတြ။ သူတို႔နဲ႔ပတ္သက္စပ္ဆက္တဲ့သူ အမ်ားစုက ဒီလိုကားေတြ ဝယ္ေနၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကားစီးတဲ့သူေတြကို သြားၾကည့္လိုက္ပါဦး။ နာမည္ႀကီး မဂၤလာေဆာင္ေတြ၊ ဆီဒိုးနားဟိုတယ္လို ေနရာေတြမွာ သြားၾကည့္လိုက္ပါဦး။ တကယ္ေတာ့ 9E\1000 ေက်ာ္စီးေနသူေတြ အေနနဲ႕ ဒါကဂုဏ္ယူစရာ မဟုတ္ဘဲ ရွက္စရာ ျဖစ္ေနတာပါ။
အမ်ားနည္းတူ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အခြင့္အေရးကို ပိုလိုခ်င္တဲ့ဟာ ဒီေခတ္မွာလည္း ရွိေနတုန္းပါလား ဆိုတာကေတာ့ ဒီ 9E\1000 ေက်ာ္နံပါတ္နဲ႔ Rolls Royce ေတြ Lamborghini ေတြ စီးနင္းေနသူေတြက သက္ေသပါပဲ။
တကယ္က်ေတာ့ ဒီလုိ အစုလိုက္အျပံဳလိုက္ တင္သြင္းမႈဟာ အႀကီးအက်ယ္ အခြန္ေရွာင္မႈပါပဲ။ အခြန္ေရွာင္မႈကို လုပ္ခဲ့တာ အားလံုးဟာ ရွက္စရာပါပဲ။ အဲဒီရွက္စရာ ကိစၥကို ပထမဆံုးလုပ္ေဆာင္ခဲ့တာ ရွက္စရာကို ပထမဆံုးခြင့္ျပဳခဲ့တာ သမၼတ႐ံုးပါပဲ။ ေနာက္ရွက္စရာကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဗန္းျပၿပီး ဝယ္ေရာင္းလုပ္ခဲ့တဲ့ သူေတြပါ။ တတိယရွက္စရာ ေကာင္းသူေတြကေတာ့ 9E\1000ေက်ာ္ကို စီးေနတဲ့သူေတြပါပဲ။
ဒီလိုစီးနင္းေနတဲ့ သူေတြထဲမွာ ၈ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္က ခ႐ိုနီေတြပါ။ ဒီလိုအခြန္ေရွာင္သူေတြက ျပည္သူေတြနဲ႔ တန္းတူမဟုတ္ဘဲ အစီးေလးသိန္းေက်ာ္ စီးနင္းေနတဲ့ သာမန္ျပည္သူေတြနဲ႔မတူဘဲ အခြင့္အေရးကို လက္တစ္လံုးၾကားနဲ႔ လုပ္တဲ့သူေတြပါ။ အခု 9E\1000ေက်ာ္ စီးေနတဲ့သူေတြက သူတို႔ကားေတြကို ဂုဏ္ယူဝ့ံၾကြားစြာနဲ႔ မ်က္ႏွာေမာ့ၿပီး စီးေနပါတယ္။ သိန္းတစ္ေသာင္း သံုးေထာင္ဝန္းက်င္ တန္တာကို စီးေနတယ္။ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြကေတြ႕လို႔ 9E\1000ေက်ာ္ဆို အေလးျပဳေနရမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ အမ်ားျပည္သူရဲ႕ ျမင္ကြင္းမွာ ရွက္စရာပါပဲ။ အမ်ားနည္းတူ အစီးေရေလးသိန္းလို အခြန္အျပည့္အဝ ေပးေဆာင္ၿပီး မစီးဘဲ အခြင့္အေရးနဲ႔ စီးေနလို႔ပါ။9E\1000 ေက်ာ္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ခ႐ိုနီစီးပြားေရးစနစ္ဟာ အခုထိရွင္သန္ ေကာင္းတုန္းပါပဲ။ အစိုးရကလည္း အခြန္ေရွာင္မႈကို တရားဝင္ခြင့္ျပဳလိုက္သလို လုပ္ေပးခဲ့တာဟာလည္း ရွက္စရာေကာင္းပါတယ္။
တကယ္က်ေတာ့ ဒီအစီးတစ္ေထာင္ေက်ာ္ဟာ မွတ္ပံုတင္ထားတဲ့ လူစီးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အစီးေလးသိန္းနီးပါးထဲမွာ တစ္ရာခုိင္ႏႈန္းေတာင္ မရွိပါဘူး။ အဲဒီတစ္ရာခိုင္ႏႈန္းေတာင္ မရွိတဲ့ကားေတြဟာ အလြန္ပဲ ရွက္စရာ ေကာင္းေနပါတယ္။ စီးနင္းတဲ့သူေတြရဲ႕ အရွက္တရားကိုလည္း ေတြးေတာေနမိပါတယ္။
ကဲ ဒါဆိုရင္ သင္ဟာလမ္းမွာ 9E\1000 ေက်ာ္နဲ႔ အဲဒီကားစီးေနတဲ့ သူေတြကိုေတြ႕ရင္ အမ်ားနည္းတူ မဟုတ္ဘဲ အခြင့္အေရး ပိုလိုခ်င္ေနတဲ့ လူေတြကိုၾကည့္တဲ့ အထင္ေသးတဲ့ မ်က္လံုးေလးနဲ႔ တစ္ခ်က္ကေလး ၾကည့္ေပးလိုက္ပါ။ သင္ဟာ တာဝန္ေက်ပါၿပီ။
Src; Eleven Media Group

Comments

Popular Posts